Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Next revision
Previous revision
en:musica [03/02/2008 20:09]
pjcanut created
en:musica [30/08/2017 09:40] (current)
Line 34: Line 34:
 ===== 3.- THE AGREEMENT OF LICENSE (CONTRACTS OF RIGHT'​S ASSIGNMENT) FOR COMMERCIAL PURPOSES. ===== ===== 3.- THE AGREEMENT OF LICENSE (CONTRACTS OF RIGHT'​S ASSIGNMENT) FOR COMMERCIAL PURPOSES. =====
  
-The great innovation -at the international level - which presents ColorIURIS is the possibility to assign the exploitation rights under price (earning for the permissions),​ so the right of public communication,​reproduction or distribution or -even- the transformation right (derived works).+The great innovation -at the international level - which presents ​**ColorIURIS** is the possibility to assign the exploitation rights under price (earning for the permissions),​ so the right of public communication,​reproduction or distribution or -even- the transformation right (derived works). 
 The procedure is similar to the previous one, except that gives the holder the possibility to self-manage their copyrights, deciding the price they want to apply to the assignments of exploitation rights. The procedure is similar to the previous one, except that gives the holder the possibility to self-manage their copyrights, deciding the price they want to apply to the assignments of exploitation rights.
 +
 This feature is particularly useful for those groups that inside the freedom which conferes our Regulation of copyrights, prefer to distribute their music outside the conventional industry and manage their rights,- or some of them- quite apart from the collective entities of copyright management. This feature is particularly useful for those groups that inside the freedom which conferes our Regulation of copyrights, prefer to distribute their music outside the conventional industry and manage their rights,- or some of them- quite apart from the collective entities of copyright management.
- 
-La gran novedad – a nivel internacional – que presenta **ColorIURIS** es la posibilidad de ceder los derechos de explotación bajo precio (obtener ingresos por los //​permisos//​);​ así, el derecho de comunicación pública, el derecho de reproducción,​ el de distribución o – incluso – el de transformación (obras derivadas). 
- 
-El procedimiento es similar al anterior; sólo que da al titular la posibilidad de **autogestionar** sus derechos de autor; decidiendo el precio que quiere aplicar a las cesiones de derechos de explotación. 
- 
- 
-Esta característica es singularmente útil para aquellos grupos que, dentro de la libertad que confiere nuestra normativa sobre derechos de autor, prefieren distribuir su música al margen de la industria convencional y autogestionar sus derechos – o algunos de ellos – con total independencia de las entidades colectivas de gestión de derechos de autor. 
- 
- 
-===== 4.- El directorio público de obras digitales. ===== 
  
  
-**ColorIURIS**,​ a diferencia de otras plataformas – generalmente de implantación en U.S.A. - como pueda ser //​MySpaces//​ no adquiere los derechos de explotación de los creadores (grupos musicales, cantautores ...), sino que éstos conservan intactos todos sus derechos y **ColorIURIS** no es sino una herramienta a su servicio; por ello la herramienta jurídico-informática está diseñada para que el acceso a las canciones se verifique desde el sitio web que decida cada creador.+===== 4.-PUBLIC DIRECTORY OF DIGITAL WORKS =====
  
-No obstantey atendida la gran utilidad que tanto para los creadores, como para los usuarios finales (público) puede tener, se ha creado un [[https://www.coloriuris.net/repositorio/|directorio público de obras libres]] donde pueden alojarse ​(a elección de los titulares de derechos) las creaciones digitales junto con el acuerdo de licencia que establece su política de derechos de autor.+**ColorIURIS** unlike other platforms -usually of implantation in U.S.A-as can be //MYSPACE// does not acquire the rights of exploitation of the creators ​(musical groups, songwriters),​ but they retain all their rights intact and **ColorIURIS** is nothing but tool at your disposal; for it the legal-computing tool is designed so that access to the songs is verified from the website that decides every creator.
  
-===== 5.- Los soportes tangibles=====+However, in view of the very useful both for end users (public) may have, has created a [[https://​www.coloriuris.net/​repositorio/​|directory of public works]] where they can stay  (a choice of right holders) the digital creations along with the agreement of license established ​ by the politics of copyright.
  
  
-Todo cuanto se ha expuesto hasta este momento va referido al entorno web; sin embargo, ya entrado el siglo XXI no se puede concebir que Internet sea una especie de //quinta dimensión//​ separada de la vida desconectada (mundo real); sino que ambos //mundos// confluyen; del mismo modo que confluyen las diversas tecnologías que nos permiten acceder a la información y a la cultura.+===== 5.- TANGIBLE SUPPORTS =====
  
-Por ello **ColorIURIS** tiende un puente entre el mundo //online// y el mundo //offline// al trasladar los acuerdos de licencia residentes en la red los soportes tangibles ​(carátulas de CD ... etc) mediante la inserción de **QR Code** que pueden visualizarse/​leerse con teléfonos móviles dotados de cámara y el software necesario (en Internet existen muchas aplicaciones para los diferentes modelos de teléfono).+Everything has been explained so far is refered to the web environment,​ however, and entered the twenty-first century, we can not imagine that the Internet is kind of -fifth dimension- separated from the living disconnected ​(real world), but both worlds converge; the same way that converge the different technologies that allow us access to the information and culture.
  
 +That is precisely why **ColorIURIS** is tending a bridge between the online world and the offline world by shifting the agreement of license residing in the network to the tangible media (CD sleeve) by insertion of QR code that can be viewed/read with mobile phones equipped with cameras and the necessary software (on Internet there are many applications for different phone models).
  
-Al realizar un registro y/o al definir la política de derechos de autor de una obra (es deciral elegir un acuerdo de licencia para una canción o un álbumel sistema genera un QR Code único para cada creación que puede ser descargado e incorporado al CD (soporte ​tangible).+After completing a register and)or define the copyright of a work (that is to sayafter choose an agreement of license for a song or album), the system generates a **QR code** only for each creation which can be downloaded and incorporated to the CD (tangible ​support).
  
 {{es:​qr-code-pequeno.jpg|}} {{es:​qr-code-pequeno.jpg|}}